Arbeidsmatige activering administratieproject
Klanten die werkervaring willen opdoen in de administratie kunnen deelnemen aan het arbeidsmatige activeringsproject in de administratie van stichting Baantraject Care en Preventie. In dit project leren deelnemers omgaan met software die je in een kantoorfunctie nodig hebt. Zoals onder meer het officepakket (Word, Excel en PowerPoint), een boekhoudprogramma, Internet en social media. We maken samen met de deelnemer een keuze uit wat het best bij zijn of haar wensen en mogelijkheden past. Zo zal de een meer richting de financiële administratie gaan en de ander meer naar data-entry bijvoorbeeld. Verder kunnen ook archivering en telefoneren aan bod komen.
Ook vaardigheden die nodig zijn om in een werkomgeving te kunnen functioneren worden niet vergeten. Het omgaan met collega’s, het op tijd komen en het leren overleggen met elkaar bijvoorbeeld. Wie zover is, kan opdrachten gaan doen die ook werkelijk bedoeld zijn om bedrijven te helpen bij hun administratie. Voor degene die dat willen en kunnen behoort een traject richting betaald werk tot de mogelijkheden.
Aanmeldprocedure cliënten
Je kunt je direct aanmelden bij Baantraject Care, via de buurtteams (WMO of PGB) of via het UWV (sociale activering). Heb je hier hulp bij nodig? Neem dan contact met ons op
Voor wie?
Baantraject Care werkt voor cliënten met een afstand tot de arbeidsmarkt en voor cliënten met psychische klachten die nu of in het verleden behandeld zijn. Onze cliënten willen graag weer wat doen en zijn gemotiveerd om aan de slag te gaan. Onze consulenten hebben specifieke deskundigheid van cliënten met autisme, ADHD en LVG (Licht Verstandelijke Handicap), maar ook andere cliënten zijn welkom.
Heb je nog vragen of wil je graag meer informatie? Neem dan contact met ons op.